Zoekmachineoptimalisatie (SEO)

Wanneer je een website hebt wil je natuurlijk dat deze goed wordt gevonden door potentiële klanten. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw website hoog scoort in de zoekresultaten van Google? Dat is waar zoekmachineoptimalisatie (SEO) om de hoek komt kijken.

SEO is het proces van het verbeteren van de zichtbaarheid van jouw website in de organische (niet-betaalde) zoekresultaten van zoekmachines zoals Google. Het is een cruciaal onderdeel van online marketing en kan leiden tot leads en/of sales voor jouw bedrijf.

Een van de belangrijkste voordelen van SEO is dat het jouw website helpt om meer organisch verkeer te genereren. Wanneer de website hoog scoort in de zoekresultaten van Google, is de kans groter dat potentiële klanten de site bezoeken en jouw producten of diensten ontdekken. Dit kan leiden tot meer conversies en uiteindelijk meer omzet.

Kortom, zoekmachineoptimalisatie is een onmisbaar onderdeel van online marketing. Het kan leiden tot meer organisch verkeer, hogere conversieratio’s en lagere marketingkosten. Wil je het beste uit de website halen? Investeer dan in SEO en profiteer van de voordelen.

Gratis Kennismaken?

Posities Zoekmachine Tekst

Hoe ziet het eruit?

In deze illustratie zie je een overzicht van de verschillende Google resultaten bij een zoekopdracht.

Betaalde Google resultatenDit zijn de Google Advertenties die te zien zijn bij een (commerciële) zoekopdracht. Daar gaat deze pagina over. De adverteerder moet betalen per klik. Lees hier meer.

Google BedrijfsprofielHet Google Mijn Bedrijfsprofiel (GMB) komt tevoorschijn bij een gerichte of lokale zoekopdracht, zoals “mediator Utrecht”.

Organische Google ResultatenDe pagina’s die volgens Google het meest relevant zijn tot de zoekopdracht komen hier te staan. Ook hier kunnen we je bij helpen.

Beter vindbaar zijn op de juiste zoekwoorden

Het optimaliseren van de kern van de website is een goede eerste stap. Vervolgens is het interessant om beter vindbaar te zijn op de juiste zoekopdrachten in Google. Wij starten dan altijd met een zogeheten “keyword” onderzoek. Zo brengen wij in kaart voor welke keywords jouw website al vindbaar is en waar er nog een hoop winst te behalen is. Vervolgens gaan wij specifieke landing pagina’s maken op jouw site. Deze pagina’s zijn geoptimaliseerd om vindbaar te zijn op de door jou uitgekozen zoekwoorden.

Conversie optimalisatie

Onderdeel van onze SEO-werkzaamheden: conversie optimalisatie. Dit is het proces van het verbeteren van de gebruikerservaring van de website om meer bezoekers te laten converteren naar klanten. Door het optimaliseren van verschillende elementen op jouw website, kun je ervoor zorgen dat meer bezoekers de gewenste actie ondernemen.

Zo is het belangrijk om voldoende, maar niet te veel, call-to-action elementen op de site te gebruiken. De site moet een “rustige” uitstraling hebben en niet onnodig veel tekst hebben, maar natuurlijk ook niet te weinig. De site en onderneming moeten betrouwbaar overkomen, daarvoor is het handig om reviews op de site te verwerken. Conversie optimalisatie kan helpen om de marketinginspanningen te versterken. Door te weten welke elementen van jouw website het beste werken om bezoekers te converteren, kun je gerichte en effectievere marketing campagnes ontwikkelen.

Neem gerust contact met ons op als je meer wil weten over onze diensten en hoe wij jou kunnen helpen de digitale aanwezigheid te verbeteren.

Conversie optimalisatie
Zoekwoorden

De juiste zoekwoorden kiezen

Online goed vindbaar zijn is nogal een breed begrip. Het is hier de bedoeling dat jouw site goed vindbaar is op de juiste commerciële zoekwoorden. Hier komt een zoekwoordenonderzoek om de hoek kijken. We identificeren de meest relevante zoekwoorden voor jouw bedrijf, site en doelgroep, inclusief long-tail termen en synoniemen. Vervolgens gaan we aan de slag met het bouwen van speciale geoptimaliseerde landingspagina’s.

Onze landingspagina’s zijn niet alleen zoekmachinevriendelijk, maar we zorgen er ook voor dat ze naadloos aansluiten bij jouw merkidentiteit en de conversie ratio stimuleren. We besteden aandacht aan technische details, zoals laadsnelheid en mobiele responsiviteit om de gebruikerservaring te verbeteren. Daarnaast blijven we up-to-date met veranderende algoritmen en passen we onze strategie voortdurend aan.

Klanttevredenheid staat bij ons voorop en we blijven de prestaties van de landingspagina’s nauwlettend volgen. Zo kunnen we onze aanpak finetunen en de beste resultaten behalen. Met een wekelijkse rapportage zie je de voortgang van de uitgekozen zoekwoorden omhoog schieten.  Vertrouw op ons voor een effectieve en evoluerende SEO-strategie.

Een terugbelverzoek achterlaten?

Mediation

STAP 1

Kennismaken met Jack & Menno

Wij starten altijd met een kennismakingsgesprek. Het is voor ons belangrijk om niet alleen jouw business te leren kennen, maar ook jou als persoon. We komen graag te weten in welke markt(en) jij actief bent en in welk segment. Wij bereiden ons altijd voor met een analyse van jouw bestaande site en andere elementen binnen de “online aanwezigheid”.

Een zoekwoordenonderzoek kan daarbij ook niet ontbreken. Tijdens dit gesprek vertellen we over onze verschillende diensten. Welke zijn er voor jou interessant? Ben je meer op zoek naar een korte of lange termijn investering? In de wereld van de digitale marketing zijn er nogal wat verschillende oplossingen en strategieën.

 

Mediation
Handen uit de mouwen
Handen uit de mouwen

STAP 2

De handen uit de mouwen

Wanneer je de keuze hebt gemaakt voor Oog op Marketing & ICT gaan wij direct aan de slag. Wij gaan verder met het zoekwoordenonderzoek en bepalen samen welke zoekwoorden relevant zijn voor jouw onderneming en werkgebied. Wij hebben toegang nodig tot de webhosting, de back-end van de site en de verschillende Google applicaties. 

Vervolgens gaan wij van start met de nieuwe site, landingspagina's of advertentie campagnes. Heb je deze al? Dan is het belangrijk om de bestaande pagina's van de site of campagne te optimaliseren. Zijn er voor de websitebezoeker genoeg mogelijkheden om contact op te nemen? Is de site snel en voelt de lay-out natuurlijk aan? Is alle content op de site uniek en is Google in staat om de site te scannen (indexeren) zodat de site goed vindbaar is?

 

De eerste resultaten

STAP 3

De eerste resultaten

Onze klanten kiezen meestal voor een marketingmix: een strategisch plan waar we betaalde en organische marketingmodules inzetten. Wanneer er wordt ingezet op betaalde advertenties, zijn de eerste resultaten vaak binnen 48 uur zichtbaar en zullen de eerste klanten zich snel melden.

Een belangrijk voordeel van de organische marketing is dan weer dat wanneer er een goede positie in de zoekmachine is bereikt, deze soms jaren kan blijven staan.

De eerste resultaten
duurzame samenwerking
duurzame samenwerking

STAP 4

Een duurzame samenwerking

Het is voor ons uiterst belangrijk om transparant en duidelijk te zijn over onze dienstverlening, wij richten ons immers op een duurzame en lange samenwerking. Een laagdrempelige benadering en wekelijkse rapportages zijn hiervoor cruciaal.

Hebben we je interesse gewekt of heb je toch nog enkele vragen? Dan leggen we het graag nog een keertje uit.

 

Neem contact op

Heb je interesse in onze diensten, of toch nog wat vragen? Vul dan het formulier in. We leggen het je graag uit.

TELEFOON

085 3031 488

 

ADRES

Gevestigd in Amsterdam

 

 

Gratis kennismaken?

 Bel of mail ons!